Kezdőoldal
HírekJövőKönyvProgramCégSuliFalu

Öko-Jövő

A Toyota nem viccel, tényleg lesz hidrogénautója!

A Toyota Motor Corporation egy tokiói sajtótájékoztatón bemutatta a négyajtós, hidrogén hajtóanyagcellás modelljének a külső formatervét, illetve ismertette a japán kiskereskedelmi árat.

Japánban az autó legkésőbb 2015 áprilisáig kerül kereskedelmi forgalomba, majd nyáron megjelenik az amerikai és európai szalonokban is. A hajtóanyagcellás szedánt Japánban a Toyota és a Toyopet márkakereskedések forgalmazzák. A modell ára körülbelül 7 millió jen - nem egész 15 millió forint - lesz (a gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár, amely nem tartalmazza a fogyasztási adót). Az autó kezdetben azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. Az európai és amerikai árak még nem kerültek meghatározásra.

A Toyota egyelőre nem közölt részletesebb információkat, műszaki adatokat, pontos árakat, valamint az értékesítési célokat illetően. A márka környezetbarát gépjárművek iránti elkötelezettsége három alapvető pilléren nyugszik: a különböző energiaforrások hasznosításán, a kiváló hatásfokú, csekély károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésén, és az ezen járművek népszerűsítése révén elérhető, valós és pozitív környezeti változások elősegítésén. A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív hajtóanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nem csak háztartási és autóipari üzem- és hajtóanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen - például nagyüzemi energiafejlesztésben - is hasznosítható.

A Toyota több mint 20 éve foglalkozik hajtóanyagcellás járművek fejlesztésével. A rendszer a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott hajtóanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A Toyota Japánban és az Egyesült Államokban már 2002-ben megkezdte a “Toyota FCHV” hajtóanyagcellás szabadidőjármű korlátozott lízingjét.

A hajtóanyagcellás rendszer 2002 óta jelentős fejlődésen ment keresztül. A most bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.

A hajtóanyagcellás gépkocsik hozzájárulnak az autóipari hajtóanyagok változatossá tételéhez, működésük során nem bocsátanak ki szén-dioxidot, sem egyéb károsanyagokat, miközben a belső égésű motorral szerelt gépkocsikhoz mérhető használati értékkel rendelkeznek. A Toyota véleménye szerint a technológia hatalmas potenciállal rendelkezik, és az ilyen, környezetbarát gépkocsik optimálisak a fenntartható mobilitású társadalom népszerűsítésére.

Forrás:alternativenergia.hu


Környezetvédelmi szervezetek

Ezen az oldalon megtalálja a környezetvédelmi szervezeteket elérhetőségekkel.

Közérdekű zöldinformációk
Veszélyes hulladékok begyűjtése

Az alábbi címeken a lakosság díjmentesen leadhatja a következő veszélyes hulladékokat...

GreenPortal - Zöld tanácsok, események, termékek és érdekességek gyűjtőhelye.

Együtt Európáért

HírekJövőKönyvProgramCégSuliFalu
ImpresszumMediaajanlat